Theissen po GP Wielkiej Brytanii

Forum na temat F1 - królowej sportów motorowych

Theissen po GP Wielkiej Brytanii

Postprzez GranTurismo » Pn cze 22, 2009 3:47 pm

Drodzy entuzjaści sportów motorowych,

Nie jesteśmy zachwyceni naszymi osiągnięciami w Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone. Zdobycie 12. i 15. pozycji na starcie nie było tym, czego oczekiwaliśmy – w takiej sytuacji wywalczenie lepszych rezultatów w wyścigu, którego nie ukończyło zaledwie dwóch rywali, okazało się niemożliwe. Zwłaszcza, że po incydencie w pierwszym zakręcie Nick Heidfeld uszkodził przednie skrzydło. Teraz, przed wyścigiem na Nürburgringu, czekają nas trzy tygodnie wytężonej pracy. Zamierzamy przyspieszyć nasz program rozwojowy.

W ten weekend wiele działo się także poza torem. Do ostatniej chwili stowarzyszenie zespołów, FOTA, próbowało osiągnąć porozumienie z władzami FIA, lecz niestety, władze sportowe pozostały nieprzejednane i upierały się, aby teamy przystąpiły do kolejnego sezonu przed powrotem do negocjacji związanych ze zmianą przepisów. Nie mogliśmy zaakceptować takiego postawienia sprawy. W końcu nikt nie kupuje nowego samochodu, najpierw podpisując umowę, a dopiero później rozmawiając o jego cenie i specyfikacji.

Oskarżono nas o to, że nie byliśmy gotowi do obniżenia kosztów, a było dokładnie odwrotnie. Od założenia FOTA we wrześniu 2008 roku, zespoły popierały redukcję wydatków w Formule 1, nawołując do zmian i wspierając niezależne zespoły. W tym krótkim okresie czasu osiągnięto więcej, niż kiedykolwiek wcześniej w historii sportu. Przykładowo, od przyszłego roku każdy niezależny team miałby zapłacić za silniki tylko jedną piątą tego, co w sezonie 2006.

FIA nie była jednak przygotowana, aby zgodzić się na propozycje zespołów. FOTA nie zamyka oczywiście drzwi przed dalszymi rozmowami, lecz zamierzamy rozpocząć prace nad uruchomieniem alternatywnej serii wyścigowej z najlepszymi zespołami i kierowcami.

Pozdrawiam,
Mario Theissen

BMW Sauber F1 Team


To jak to jest? Ostatnio M. Theissen pisał, że "nasz samochód był wystarczająco szybki, aby dzięki własnym osiągom zdobyć punkty", a teraz narzeka, że "wywalczenie lepszych rezultatów w wyścigu, którego nie ukończyło zaledwie dwóch rywali, okazało się niemożliwe".

WG mnie jest kilka opcji:
1. Bolid się poprawił, ale przez piątkowe problemy Roberta nie zdążyli nic przetestować, dlatego taki wynik
2. Bolid się nie poprawił i BMW idzie w złym kierunku
3. Zespół sam nie wie, czy się poprawili czy nie, a jest to skutkiem pkt. 1
Heidfeld niestety w temacie testowania bolidu jest kompletnym dyletantem i nie jest w stanie przekazać zespołowi żadnych wartościowych informacji. Ten gościu nawet nie zauważył, że brakuje mu przyczepności po tym, jak połamał przednie skrzydło na starcie. Stąd nie dziwią mnie wyniki i w kwalifikacjach i w wyścigu. Nie dziwię się, że to prawdopodobnie ostatni sezon Heidfelda w BMW (a kto wie, czy nie w F1 w ogóle - pomijając oczywiście sprawę rozpadu serii).



Wszystkie opcje nie świadczą dobrze o BMW jako zespole i moim zdaniem to koniec sezonu dla BMW. Jeśli do końca sezonu zdobędą 5 punktów, to będzie ich wielki sukces.
GranTurismo
 
Posty: 1
Dołączył(a): Pn cze 22, 2009 3:40 pm

Volkswagenowski przedstawiciel klasy średniej, czyli VW Passat - dane techniczne różnych odmian tego modelu z silnikami benzynowymi i TDI znajdą Państwo w portalu GolfVW.pl

VW Passat

Powrót do Formuła 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron